15 juli 2009

Nyttigt och gott

Har ju hört att det ska vara nyttigt med mellanmål så jag slog till på ett sånt idag när jag hade handlat mat. Choklad, maränger, glass - tja i stort sett hela kostcirkeln ;-)


Svalt och bra var det också för i bilen var det bastu. Utanför bilen 28 grader...
Inte det godaste jag ätit, men...nu har jag ju provat den i alla fall. McFlurry marängsviss.

Hoppade över ridningen ikväll eftersom det var så varmt och kvalmigt. K uppskattade nog att få stå kvar inne i stallet där det är relativt insektsfritt. Hoppas på mindre kvalmigt väder i slutet av veckan! Idag hade hästarna stått vid grinden och hängt redan vid 14-tiden så då hade de fått komma in då. Tur att inte alla jobbar så här mitt i sommaren :-)
Bulan på nosen (långt ner på nosryggen) hade i alla fall blivit mycket mindre. Skönt!

1 kommentar:

C sa...

Skönt att bulan blivit mindre. Ja, en innedag är nog inte hästarna emot. Mina har också fått en natt inne, utan insekter, gassande sol och mat i överflöd;-)
Hahaha, juste att du kör på hela kostcirkeln. Helt rätt!:-)
Själv ligger vi och mumsar jordgubbar!
'kram'