16 september 2014

Zzzzzz

Trött så att ögonlocken knappt går att hålla isär. Undrar om det är förkylningen som är på gång?
Vore ju konstigt om man inte blev förkyld, med tanke på att Emil är lite småsnuvig.
Igår ramlade han i betongtrappan... :-/
Jag lagade mat när han började fippla med dörren. "Kucko" sa han. Ja, ok då släpp ut katten, men stäng dörren sen svarade jag. (Han brukar göra så)
Så hörde jag att dörren inte stängdes och började tjata lite på Emil att komma in och stänga dörren.
Istället hör jag "FUMP" och ett vrål. När jag kommer ut står han längst ner på plattorna, håller sig i första trappsteget och är ledsen. Pekade på huvudet när jag frågade vad som gjorde ont.
Hoppas att han kommer ihåg det här nu och tar det lugnt vid trappan!!!


Igår (när jag var iväg på föräldramöte) viftade han med fingret åt sambon och sa "Ajjja bajjja" och såg full i sjutton ut. Hahaha, busunge... Måste han ha hört många gånger på dagis ;-)


Jahapp. Hur överleva denna dagen utan att somna stående/sittande? Återstår att se. Har ingen lösning på problemet...




Ett till ord jag glömt på listan:
Fuga - fluga (de ska viftas bort)

Inga kommentarer: