26 september 2014

Reflexer och pannlampa

Hann med en ridtur ut på skogsvägar igår kväll :-D
Pyntade Kolan med reflexer tills han liknade en julgran (och då hittade jag ändå inte bröstan...) och hade pannlampa så att han kunde se alla potthål på vägen och slippa snubbla.
Vi hann hem innan det blev kolmörkt också!
Halv åtta börjar det bli bra mörkt nu. Det går fort nu!! Snart är det mörkt redan när man åker hem från jobbet...
Ikväll blir det ingen ridning utan bara soffmys med tända ljus framför dumburken.
Varför finns det så lite sevärt på tv numera?? Kanske bra i och för sig. Men fredag- och lördagkvällar vore det kul med lite bra filmer eller någon bra serie.


Jag räknar redan ner dagarna till min kväll. Nästa lördag. Då får jag ha huset helt för mig själv (nåja, Emil är ju hemma också, men efter läggdags får jag rå mig själv). Sist det inträffade var 27 oktober 2010... så det var ett tag sen :-) Funderar på om det ska bli pepparkakor och julmust till middag, eller om jag kanske borde äta riktig mat först innan jag går loss på godsakerna ;-)
Har sååå många saker jag vill hinna med, men inser ju att jag kommer nog inte hinna hälften ens.


Idag ska jag röja på jobbet. Städa upp efter allt intensivarbetande hela veckan. Hann inte med att plocka undan någonting igår, för jag jobbade in i det sista (jobbade till och med över 10 minuter igen, fastän jag inte skulle det).

Inga kommentarer: