1 september 2014

Ändrade planer

Ja, i fredags vaknade jag ju upp genomförkyld. Blä. Så hela planerna för helgen fick göras om.
Blev bara Emils tandläkarbesök i fredags, sen åkte vi hem och sov :-)


Igår tog vi ner äppelträdet (som tyvärr måste ner till förmån för den nya skitbrunnen). Så ikväll ska vi väl fortsätta röja och elda ris. Lillskrot var med och var jätteduktig, men det var lite läskigt med motorsågen tyckte han fastän han hade egna hörselkåpor och allt.


Här bör min mamma sluta läsa... Så. Sluta nu då. Inte läsa längre!


Jag får ju sällan använda motorsågen tycker jag. Igår lyckades jag lägga vantarna på den en liten stund och sågade ner en större gren. Gick ju bra ända tills jag skulle ta ett steg bakåt. Där låg det lite nykapade bitar kvar...så jag ramlade omkull. Med motorsågen igång i händerna.
Som den inbitne ryttare jag är så är man ju van att inte släppa om man åker av för då kan man ju få gå långt efter en häst, så jag höll kvar mitt grepp om motorsågen. Fingret råkade vara vid gasen så jag gasade lite i fallet också. Hehehe. Kanske inte skolboksexempel på hur man ska göra. Hörde sambon ropa släpp släpp släpp, men vad sjutton då vet man ju inte var sågen och sågkedjan tar vägen. Bättre att försöka hålla ordning på den tyckte jag.
Det gick ju "bra" i alla fall. Körde ner sågbladet i marken till slut, men hellre det än armen eller halsen...
Så ikväll tänkte jag såga lite mera :-P


Idag är min förkylning nästan helt borta. Skönt att kunna andas ordentligt!

1 kommentar:

C sa...

Galning!!! Hörrududu!! Försiktig om dig va?! Huggarbyxor?!?
Glad att du tillfrisknat från förkylning ialla fall:-)