25 september 2014

Hjärtstopp och strömavbrott

I förrgår fick jag permission och hann rida ut på Brellir. På hemvägen skrittade vi i lugn och ro när det 3 meter framför Brellir började skrika, flaxa och upp flög en fasan och flaxade iväg ilsket skrikande. Jag tror på riktigt att mitt hjärta stod helt still i 2-3 sekunder. Jag lättade i sadeln. Brellir blev lika rädd han. Han hann inte ens stanna utan hoppade rakt upp mitt i steget. Förmodligen stannade hans hjärta också en liten stund. Jäkla fågel... Ligga där och gömma sig. Den hade väl kunnat maka på sig långt tidigare?!


Igår hade vi tur. Precis mitt under matlagningen gick strömmen. Maten blev klar på eftervärme och äppelkakan stod klar på bänken så allt var under kontroll :-)
Vi fick tillbaka strömmen efter ca 20 minuter så det var ju ingenting långvarigt, men det vet man ju aldrig. Så just då var jag väldigt glad att maten hann bli klar!


Idag är ytterligare en dag fylld med arbete så om jag har tur hinner jag med lite lunch. Igår fick jag jobba över 20 minuter fastän jag stressade på hela em. Imorgon borde det vara lite lugnare.

Inga kommentarer: