11 september 2014

Attack

När man kommer hem får man världens attack. "Heeejjj mammaaaaa" och så kommer han springande och kastar sig runt halsen... Har jag sagt att det är väldigt trevligt att komma hem numera? :-)


Igår fick hästarna nya skor, så ingen ridning då. I helgen ska det målas till vi stupar, men kanske kanske hinner man smyga in lite ridning också? Vi får se. Viktigt att hinna med att måla ju.


Det är riktiga höstmorgnar nu sen någon vecka tillbaka. Det är som att köra i filmjölk om morgnarna... I början av veckan såg jag 4 rådjur och en älgko, förra veckan 2 rävar, annars minst 4-5 rådjur varenda morgon antingen på vägen eller alldeles bredvid. Men igår och idag har jag inte sett ett enda djur. Knappt så att man ser bilen framför om man kommer ifatt någon. :-S Men på dagarna brukar det spricka upp och bli lite soligt. Hoppas på en solig dag i dag också, och framförallt i helgen!! Håll tummarna!


Ikväll står det pannkaka på menyn. Jag som hämtar på dagis idag, så sen är det bara att skynda hem och vända pannkakor till hungriga lillskrot :-) Gäller att äta mat som går snabbt att fixa i ordning när han hämtas sent. Jag fasar redan för vintertiden när jag jobbar 40 minuter längre... 40 minuter gör en rätt stor skillnad där på eftermiddagen!

Inga kommentarer: