3 september 2014

Höstmörker

Nu börjar det där mörka halvåret smyga allt närmare. Igår skyndade jag mig ut så fort jag nattat Emil.
Hann rida Kolan på stubbåkern, sen blev det för mörkt. Red Brellir i paddocken.
Varför kan det inte vara lika ljust året runt?
Jag gillar ju omväxlingen med snö och tjäle, men INTE mörkret.
Ok, det är lite mysigt att sitta i soffan med tända ljus i rummet, men inte så att det kompenserar för allt man inte kan göra bara för att det är kolmörkt ute.


Morgonen ägnade jag åt att klä på barnet. Han skulle minsann INTE ha någon jacka, men det var bara att tvinga på honom den. Man kan ju inte åka till dagis i t-shirt när det är 10 grader ute.
Sen på med skorna. Mildare protest. Sen medan jag vände mig om för att ta på min jacka så passade lillskrot på att klä av sig sin jacka. Mutter mutter. Klä på igen på sprattlande barn. Sen fort ut innan han hann göra något annat :-)


Idag blir det lyxlunch på stan med mamma. Skönt att komma ifrån jobbet en liten stund. Har ju jobbat över både måndagen och tisdagen så jag har lite komptid att använda mig av på lunchen!
Nu är autoklaven klar och dags att kavla upp ärmarna och sätta fart med dagens arbete!!

Inga kommentarer: