18 september 2014

Andra morgonen i rad utan frukost

En gång är ingen gång, två gånger är en vana sägs det ju...
För andra morgonen i rad hann jag inte med någon frukost hemma. Är så himla trött att jag försover mig varenda morgon. Har börjat pilla i mig järntabletter igen. Tror inte att det är det som är orsak till tröttheten, men det kan ju heller inte skada. Kan ju inte bli tröttare av det i alla fall ;-)


Längtar så efter helgen och lite SOVMORGON!
Måste måla klart det sista på ladugården och så måla dörren också såklart. Och gå med röjen längs med stängslet, såga ner en vägg på gamla ladan och riva tapet i Emils blivande rum. I övrigt ska jag bara ta det lugnt och kanske hinna rida lite. Om jag nu kommer så långt...


Igår blev det ingenting gjort. Ikväll blir det förmodligen en repris på det. Om jag inte hinner rida en häst innan det blir mörkt. Har funderat på att lägga Emil lite tidigare, dels för att han faktiskt behöver alla sina nattsömntimmar och dels för att jag ska hinna rida åtminstone en häst efter att jag har lagt honom. Men snart är det ju mörkt innan man hinner hem så det kanske inte är någon idé. 21 december vänder det ju och blir ljusare igen och det är ju bara 3 månader dit :-)


Hoppas på en kall vinter (med bra underlag i paddocken) och lagom mycket snö som kommer snabbt och sen ligger kvar utan att töa emellan så att man slipper is och halka.

Inga kommentarer: