30 april 2011

Valborg

Haft en lugn och produktiv dag idag. Skulle ha hjälpt till att flytta, men det var för mycket folk så jag behövde inte åka med. Hann med massor hemma istället! Skönt :-)
Red Brellir en träningsrunda och han kändes riktigt bra. Kolan och jag red en lite längre upptäcksfärd som slutade som vanligt. Matte vilse i skogen fick länga tyglarna och be hästen ta mig hem... Vad gjorde man utan sin fyrfota kompass?! ;-)

På kvällen skulle vi till grannarnas majbrasa. De bor 1 km bort. Vi går tyckte jag. Vi tar bilen tyckte sambon (som släppt en bäddsoffa på tån under dagen och inte var promenadsugen). Vi kompromissade och blåste liv i cyklarna. En hade ordentlig punka, men två cyklar fick vi fart på.
Sen cyklade vi och - HÖR OCH HÄPNA: JAG KUNDE CYKLA!!!! :-)
Efter 5-års cykelförbud kan jag ÄNTLIGEN cykla! Gjorde inte ens lite ont i knäet och jag ville fortsätta cykla långt långt långt. Gissa om jag hunnit sakna cyklandet under de här åren...
Nu längtar jag efter att få ut på några kvällsturer ljumma sommarkvällar (nä, insekterna har jag förträngt - förstör inte min idylliska minnesbild av kvällscykelturer nu :-P).
Om brasan var fin? Inte vet vi. Vi var de enda som var där och antagligen blir det inget eldande ikväll eftersom det är jättetorrt i backen och blåser friskt här ikväll.
Men vi fick oss ju en cykeltur och lite friskluft och jag är lycklig. Jag kan cykla jag kan cykla jag kan cykla!!! Nu måste vi bara skaffa lite fräschare däck för om jag inte minns fel är åtminstone mina däck på cykeln ca 23 år gamla. Inte undra på att de är spruckna!

Inga kommentarer: