22 april 2011

En LÅNG fredag :-)

Halvdöv, täbbd i däsan och sovit sittandes i soffan i natt, men NU ÄR DET PÅSKLOV i alla fall :-D
Hästarna har fått några dagars semester nu, men hoppas att matten är tillräckligt pigg för att orka rida from imorrn. Vore ju synd att inte kunna utnyttja de lediga dagarna till det bästa som finns ;-)

Blir inte många knop gjorda här, men jag lyckades i alla fall vårstäda sambons bil igår eftermiddag. På insidan. Utsidan är fortfarande smutsig... Orken tog slut mitt i städandet. (dumma förkylning). När sambon sen kom hem sa jag att det "hänt nåt med hans bil". Första tanken hos honom: vad är trasigt? har hon krockat? *morr* Hrmpf.

Idag är det lite ruggigt ute så jag tänkte hålla mig mest inomhus. Katten var in och åt, sen ville han ut igen. Han har det aaalldeles för bra där ute ;-)
Han gillar att skrämmas. Rätt vad det är kommer han studsandes i sidled mot en, med ryggen krökt, svansen i en båge och busig blick. Han har kommit på en taktik där han gömmer sig bakom en buske tills man är alldeles nära. Sen hoppar han fram. Tyvärr har han ju inte alltför lång framförhållning på buset så han missar ju överraskningsmomentet då vi hinner se honom springa och gömma sig bakom busken... men man går ju dit och låtsas bli lite rädd. Man vill ju inte göra honom besviken och gå en annan väg :-P

Inga kommentarer: