7 april 2011

Varannandagsväder

Igår var det en sådan där härlig vårkväll igen. Solen sken från en blå himmel och vinden mojnade. Jag hann rida båda hästarna och plantera en massa penséer! Efter att ha ridit gammelhästen i vinterjacka och termobyxor var jag tvungen byta om innan jag kunde rida "valpen". (Han är lite som en hundvalp faktiskt...) Så...när JAG tar av mig vinterkläderna DÅ är det vår på RIKTIGT!! ;-)

Notering: vinteroverallen brukar få hänga med ända in i maj...

Idag är det regn och ruskväder. Hade två ordentligt "torviga" hästar imorse. Skönt att de gillar uteboxen och de får MKT hellre rulla sig i torv än i lera!! Fodrar uppe mot skogen numera. Där är gräs och mossa och ingen lera alls. Även hästarna håller till mer där uppe nu när snön smält bort. Nä, dags att sätta fart så det blir fredag snart! :-D


Kolan i en aningen brunare nyans än normalt :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Regn??? Här skiner minsann solen, men man blåser bort....Tveksamt om jag ska rida idag...stod i mitt horoskop idag att jag var olycksdrabbad. Kanske ska sitta still och fortsätta i kontoret istället?

G. sa...

Nä, gör INGENTING! Kontoret kan ju vara livsfarligt. Du kan råka formatera hårddisken, få en häftklammer i fingret...eller sparka sönder tån mot skrivbordsstolen. Ligga i soffan och titta på tv kanske? UTAN att drulla i golvet och slå dig... ;-) :-P

Anonym sa...

Är väl det som kallas Aprilväder???
/M

G. sa...

Jo, men jag vill ha bara sol och lagom med vind :-)