1 april 2011

Kärt barn har många namn

Turbo, Mustangen, Kolan, Kolbrúnn... igår var han sitt Turbo-jag. Sambon ringde när jag var ute och red. Undrade vad det var som lät. Eh...det är ett försök till skritt. Lät som om det smattrade i telefonen bara :-) Tror nästan det var Riverdance ;-) Vad göra när benen spritter av energi, näsan är vänd hemåt och matte säger SKRITT?! Inte långt ifrån tölt i skrittempo. Hade inte fått några fina skrittpoäng där om det hade varit tävling... När han skrittat ett litet tag så fick han springa (i min värld tölt, i hans värld är gångarten skit samma, bara det går fort) lite halvfort blandat med halvsakta. Fattar inte var all energi kommer ifrån?!? Nu har han ju varit "lagom" pigg jättelänge och så plötsligt en krutdurk :-) Gjorde kanske inte saken bättre att jag gjorde övergångar galopp till trav på vägen bort... men jag ville han skulle ta i lite mer med bakbenen i traven och övningen fungerade. Men han blev ju inte MINDRE pigg av den direkt ;-)

Inga kommentarer: