29 april 2011

Puh



Hann aldrig med att blogga igår. Dygnet har för få timmar!!
Igår skulle morfar ha fyllt 95.



Idag är det fredag igen! Kort vecka det här, "måndag", halvslapp "onsdag" och så fredag. Gillar 3-dagarsveckor!! Fler sådana tack :-)

Strålande sol, blå himmel och arbetsmotivation på...topp...ehh, eller nåt så'nt.


Undrar om den här växten tyckte att den fått lite för liten kruka...? ;-)


Red på upptäcksfärd igår och letade nya ridvägar i skogen. Det enda jag upptäckte var att sommarvärme + vinterpäls + pigg häst resulterar i sjöblöt häst som fick lov att svampas av med vatten vid hemkomst.


Härligt när ALLT börjar bli grönt!!


Lillhästen hade vilodag igår. Han fick lite halvpanik när jag svampade av Kolan och han var ensam i hagen och det kom en monstertraktor med stoooor harv rakt emot honom och rev upp jättedammoln alldeles invid hagen. Vi skyndade ner till den panikslagna hästen och husse hann in först och Brellir blev lite lugnare redan av hans sällskap. Så fort jag krängt på eksemkostymen på K fick han gå ut och hålla Brellir sällskap och då blev han helt lugn igen. :-) Tur att gammelhästen är så cool!!


Hästarna glömde äta kvällsmat igår. Medan de mumsade kraftfoder tog jag bort lilla avspärrningen (se bild nedan) jag haft i 2 veckor för att grässtråna skulle ha en chans att titta upp ur jorden utan att bli uppätna innan de ens kommit upp. Gissa om de hade fullt upp heeela kvällen sen!


Nu syns ingen skillnad mellan det nerbetade och det jag hade sparat ihop. Gottegrisar...

Inga kommentarer: