4 april 2011

Long time no see...

Har inte dött. Bara varit upptagen. Hela lördagen ägnades åt sovrumstapetsering. Då menar jag HELA. Vi var klara kl 23... Nu är det bara golv kvar så kan vi flytta in (fortfarande är garderobsdörrarna kvar, men de kan ju vara ett senare projekt)!! JA, bild kommer, men internet fungerade inte hemma igår och jag släpar inte med kamerakortet till jobbet.

På söndagen monterade vi ner och tog bort ca 2 x 80 meter taggtråd och städade huset och kollade hästtransporten inför besiktningen i veckan och...ja, allt det där andra man måste som att packa hö för hela veckan. Ridning blev det inte på hela helgen. Jag trodde ju att det skulle vara FINT väder igår?!! Istället regnade det nästan hela dagen så istället för ridtur fick hästarna stå i uteboxen och äta lunchen för att torka lite. Tror inte att de brydde sig om regnet för så fort jag öppnade gick de ut igen... är mest matten som tycker att de kan torka pälsen lite ;-) Känner man längst in mot pälsen är de ju torra och varma så varför skulle de bry sig om regnet?


Idag är det måndag och jag är trött, tröttare, tröttast. Inte bara jag som är trött. Det var en grå pälshög på halmbalarna som inte rörde sig ur fläcken när jag kom ner dit och pratade med honom. Var tvungen gå fram och titta så han inte hade dött. Han såg bara ut som om han varit på fest :-) Trött och rufsig på huvudet ;-)

Såg 2 par med tranor på vägen till jobbet. Tror jag. Är ju ingen fågelfantast, så jag är inte helt säker. Men de var stora. I samma storlek som rådjuren ungefär. Stod nämligen en liten rådjursflock alldeles intill också :-) Stora vårfåglar var det i alla fall :-D

Inga kommentarer: