22 april 2011

Gos


Vy från min haka... de är lite närgångna mina djur ;-)

Släpade mig ut i det fina vädret en stund. Fyllde lite vatten och packade lite hö. Satte mig i hagen i solskenet en stund och tänkte mysa lite i solen. Det var det fler som ville... "miaaaaaaaaao" hörde jag så fort jag slog ner rumpan på telefonstolpen som ligger i hagen. Sen kom han tassande lika fort som Brellir kom klivandes och vips hade jag en katt i knäet och en häst så nära knäet han kunde komma som ville mysa :-) Solen försvann bakom en stor svart hårig häst, men vad gör väl det?


Kolan gick hellre och letade gräs en bit därifrån. Börjar bli dags att bygga boxarna nu så han kan få komma in och vila från insekter varje kväll. Har börjat ta in honom i uteboxen om kvällarna, men då står en ledsen Brellir utanför och vill in. Synd att de inte kan samsas och gå löst där inne båda två, men jag törs inte stänga in dem tillsammans. Det händer att de står där inne samtidigt, men då har de ju alltid valet att kunna gå ut.


Nä, dags att gå och kolla hur soffan såg ut ;-) Kanske måste provligga lite i den... *gäspar* Man får sova middag när man är förkyld väl? :-D

Inga kommentarer: