20 april 2011

Nästan helg

Nu är det snart påsklov! Så nära påsklov man kan komma som vuxen i alla fall ;-) 5 dagar ledigt i sträck hör ju inte till vanligheterna.
Imorgon är det dessutom 2 timmar kortare arbetsdag :-)
Har jobbat som sjutton och igår och idag har jag fått hjälp av en kollega. Hon har ägnat nästan 2 dagar åt att göra sånt som jag tänkt hinna med innan påsk. Så nu finns det hopp om att jag hinner klart med allt jag planerat imorgon!! Kanske lite orimligt mycket inser jag nu när jag fått hjälp motsvarande 2 arbetsdagar...


Förkylningen vägrar släppa sitt grepp, halsonda är tillbaka och man är rätt mör på morgonen. Idag blev det inte mycket gjort efter jobbet. Vi tog en liten promenad på ägorna och hittade det här:


En liten bit av ett vuxet rådjur. Kan det vara lodjuret kanske? Ganska troligt :-)

och det här:

Senaste blåsvädret har gått hårt åt skogen bakom oss. Många träd som blåst omkull...

Pucko följde med oss. Han är SÅ sällskaplig. Han är nästan mer som en hund än en katt!
Går vi för långt (enligt honom) från hemmet så mjauas det massor. Men han ska ju absolut med. Det händer att han tittar intresserat och ser ut att vilja följa med när jag ska rida också, men hittills har det fungerat att säga att han ska stanna hemma.

1 kommentar:

C sa...

"djuret" verkar ha mättat någons mage ialla fall och det verkar ju inte helt otroligt att det skulle vara lodjuret.

Skönt om du hinner med det du planerat att göra. Njut av de 5 dagarnas ledighet!

Jäklar vad med rotvältor, men se det positivt. Massa hopphinder. Jag hoppade idag och GUD vad hästarna älskar naturhinder:-))

Du...KRYA PÅ DIG!!! Se nu till att inte ligga sjuk på ledigheten!!

KRAAAAAM