23 januari 2011

Rena vildmarken

Igår när vi åkte hem sprang det hjortar på vägen. Antagligen dovhjortar (är ingen expert...).
Imorse när jag morgonfodrade såg jag räven på andra sidan vägen.
Under förmiddagen spejade hästarna neråt vägen så jag blev ju lite nyfiken. Då stod det 2 älgar där.
När jag red en av hästarna sprang räven omkring där igen.
Kul med lite vilda djur, men väntar fortfarande på att få se lodjuret!! I helgen har lodjuret rivit ett rådjur hos grannen, så det finns här i närheten.
K spanar ofta ditåt och jag spejar som en tok för att få se nåt, men jag ser ju aldrig nåt...

1 kommentar:

c sa...

Härliga bilder!

ja men visst är det härligt att se lite vilda djur här och där. Håller tummarna för att du ska få se lodjuret!! Glöm inte att ha kamera till hands när den dagen kommer.
Njut och sug det sista ur söndagskvällen nu!
*kram*

Kanal på G.....