10 januari 2011

Bambi

Imorse kände jag mig som bambi på hal is. Drog ur motorvärmarkabeln och skulle lägga in den i magasinet. Sen när jag ska gå tillbaka till bilen igen har jag hunnit vakna till och upptäckt HUR halt det verkligen är. Stannar för att se vilken väg som kan vara minst hal. Då börjar vänsterfoten kana iväg på alldeles egen hand (fot)... Läskigt! Bestämde mig för att chansa på att högerfoten hade fäste och la all vikt på den istället. Spagat är ju inte ett alternativ. Vig är man ju inte ;-) Stapplade tillbaka in till huset och tog sambons gummistövlar på mig till jobbet idag. Det är dem våra broddar sitter på... :-)
Så idag är jag urtjusig om fötterna: 2-3 nummer för stora gummistövlar med pensionärsbroddar på :-D Men hellre fula kläder (och fotbeklädnader) än blåslagen.

Inga kommentarer: