15 januari 2011

15 januari

B till vänster, K till höger
Pucko och Brellir gosar
Brellir

Ett år sen pappa dog. Åkte inte till graven idag. Tog mig ut på 2 ridturer istället.

Ena ridturen "körde vi i diket". Brellir drog mot snövallen och 2 gånger styrde jag bort honom men 3:e gången tyckte jag att spring där då. Det gjorde han. Trav full fart rätt ut i snödrivan där det var först stenhårt och därefter vrålmycket snö så vi ramlade omkull. Jag gjorde en kullerbytta och fortsatte rulla något varv extra eftersom jag inte visste hur Brellir skulle landa. Fick pulsa 10 meter för att hämta honom, sen fick jag bestämma att vi inte skulle pulsa ut i snödrivor någonting mer den ridturen :-)

Red älsklingshästen en sväng också. Alldeles lagom pigg! :-D På hemvägen mötte vi först ena grannen. Jag hoppade av och efter ett tag började K buffa på mig lite ("nu går vi hem va"). Sen nere vid postlådan mötte vi nästa granne. K stod snällt still i 5 min. Sen ledsnade han och började skrapa med ena hoven. Då gick vi hem. Matten ville också hem... Fick ju snö i stövlarna när jag pulsade och hämtade Brellir tidigare.
Hittade pengar i tvättmaskinen... hur kom de dit?!?
Nu är de ju rena i alla fall ;-)

Inga kommentarer: