6 januari 2011

Burrrr

Idag är det halvstorm här hemma. Vägen har drivit igen. Sambon jobbar till lunch.
Mitt halsonda är nästan borta men ingen snuva än. Har alltså ingenting att skylla på... ;-) Bara pälsa på sig och börja slunga snö.
Avvaktar med dagens ridturer. Om det mojnar framåt kvällen blir det kanske ridning då istället. Som det blåser nu kanske man blåser av hästryggen :-)
Ägnar dagen i övrigt åt att plocka och fixa inomhus.
Nu ska jag gå ut och titta till mina 4-beningar och flytta på ena bilen så den inte blir insnöad där den står.

Uppdatering: Jag ger upp. Bilen står i magasinet och lilla porten i ladan är öppnad för att minska på det enorma övertrycket som blir av att ena stora porten (till uteboxen) står öppen.
Undrar när jag får hem sambon idag...
Jag är hyfsat snäll, men här går gränsen: 100 meter väg. Med 1 meter drivsnö och det är nära nollgradigt. Slungan orkar ju inte så...nu håller vi tummarna för att snälla grannen kan ploga åt oss så sambon får komma hem!!! Om nu den andra vägen är farbar... Den ligger i vindriktningen så förhoppningsvis driver det inte igen lika mycket där!
Är det snöstorm så är det. Vem vill frysa? :-)

2 kommentarer:

C sa...

Härligt att inte bloggpausen varade så länge:-)

hahaha, visst ska man klä på sig ordentligt när det stormar....Men hahaha, du ser verkligen ut som en ÄKTA terrorist!! Skräm inte bort grannen, så han låter bli att ploga:-)

G. sa...

Äh, vi BETALAR ju för att han ska ploga (tyvärr bara på dagarna, inte morgnar...)
Rånarhuvan kanon när det stormar :-)