27 januari 2011

Kall morgon

Back to winter. 16 minus imorse. Kallt men fint väder!
Hoppas på mildare till kvällen. Ridtemperatur är UNDER 15 minusgrader (förutsatt att det är någorlunda vindstilla!). Annars fryser matten :-P

Försov mig imorse. Ordentligt. Bara att dra på sig kläderna, dra upp ögonlocken, morgonfodra och ge sig av mot jobbet. När ska jag lära mig att lägga mig i tid om kvällarna?
Nu är det ju snart helg i alla fall. Är det så här kallt kanske hästarna får fri tillgång i helgen (och matten får SOVA) :-) Vore toppen att få sova ända till 8-8:30 så man får sova ut lite!

5 kommentarer:

C sa...

Om du ställer dem på fri tillgång i helgen kan du väl sova till 10 ....MINST??!!! :-D

G. sa...

Näe. Rent teoretiskt kan jag ju, men rent praktiskt så vaknar jag runt 8-8.30 eftersom kroppen är så inställd på att gå upp tidigt (eller...det är ju sovmorgon med 5.25 enligt sambon, allt är ju relativt här i världen ;-) ). Jag är i alla fall JÄTTENÖJD om jag får sova till 8. Då lovar jag vara glad hela lördagen :-D

C sa...

Gå upp då..ät frukost och kryp tillbaka till sängen....DÅ vet du att du har sovmorgon:-D

Östervik9 sa...

Vill bara säga hej och tack för titten, mysig blogg du har.
Jag kommer tillbaka
/Camilla

G. sa...

Hej och välkommen hit Camilla! :-)