26 januari 2011

Brrrr

Blev en kort ridtur ikväll och bara Brellir som fick röra på sig. Matten blev kall. Jättekall.
När det kändes som om öronen skulle ramla av och ansiktet krackelera och fingrarna började tappa känseln gav jag upp ridandet. Var 12 minus när jag åkte hem och vindstilla så det borde inte ha känts så kallt. Men sambon kom hem och meddelade att det är minus SJUTTON. Inte undra på att det kändes kallt :-) Brrr. Trodde det skulle vara behagligt ute så jag tog aldrig rånarluvan och tjockvantarna. Får ta Kolan imorrn istället för jag vill gärna ha kvar mina fingrar... Han fick ju kvällsmat så det gjorde nog ingenting. Jag tror jag har traktens mest matglada hästar! Om de inte redan står vid grinden och väntar på maten så kommer de i full rulle i trav eller galopp :-)

Inga kommentarer: