14 oktober 2009

Snö!

Alldeles nyss virvlade det runt en massa snö utanför jobbfönstret.

"Åhh, mysigt" satt jag och tänkte. Än har jag inte ledsnat på snön! Det kommer ju först när man inser att man måste ut och skotta halva tomten... I samma sekund hör man "fy f-n" från den jag delar rum med. Tja, alla har vi olika inställning till livet... Jag väljer att försöka se snön med positiva ögon ett tag i alla fall. Man blir ju inte gladare av att tycka att det är skit alltihop?! Nä - hit med lite snö så är det avklarat sen så får vi snart vår och sommar igen med solsken och värme :-)
Snön gör ju i alla fall att det blir lite ljusare sen när den ligger kvar!

2 kommentarer:

C sa...

När jag får orken tillbaka, så ska jag leta land dina inlägg ifrån förra vintern och se hur mycket positivt du sa då;-)
Men absolut, jättekul att du tycker det är mysigt med snö. Du ska få ALL vår snö i år om du vill;-)
KramKram

G. sa...

Nä, jag sa ju att man ledsnar på det. Men inledningsvis är det lite mysigt! Innan det lägger sig i drivor på backen... Det där som gör att allt utanför fönstret ser ut som ett julkort! :-)