6 oktober 2009

Marknad

Igår var det jobb, jobb, jobb precis hela dagen (och lite till). Idag har jag kompenserat lite med en långlunch på stan med mamma. Knallade runt lite på marknaden också. Helt underbart väder! Vindstilla och solen kikade fram.
Skönt att få lite frisk luft mitt på dagen. Skulle nog kunna vänja mig vid långluncher på stan faktiskt ;-)

Ikväll blir det fiskgratäng. Men innan dess ska utvärderas hur K har klarat sig utan eksemtäcke. Eventuellt åker det på ikväll igen...är ju lite FÖR fint väder (om man nu kan kalla det "för" fint, men knotten trivs ju och kommer fram då igen).

Katten är extremt ovillig att gå ut numera. Igår sneglade han in i vardagsrummet men bestämde sig i alla fall för att det nog var minst obehagligt om han valde att gå ut istället för att gömma sig. Klokt beslut! Imorse gick han bara otroooooligt sakta till dörren :-)

4 kommentarer:

C sa...

Men det ska ju bli regn HELA natten:-/

G. sa...

Ska det? Säker?
Det skulle ju regna HELA dagen idag också och vad händer - 14 grader och SOL?!??? :-@

C sa...

Nä, det skulle vara fint på dagen..och busväder komma in inatt!

G. sa...

De ändrar stup i kvarten. Har täcke på nu i alla fall och hoppas att det BLIR fint väder imorrn. Är ju i alla fall inte underkylt regn... Längtar NÄSTAN till vintern! (Ännu hellre sommar, men måste jag välja på kyligt regn blandat med knott dagtid så föredrar jag nog lite snö)