30 oktober 2009

Halloween

I år infaller halloween och Alla helgons dag på samma dag. Firas halloween? Inte hos oss i alla fall. Halloween är ju ett amerikanskt påhitt och jag känner inget som helst behov av att överta den traditionen. Visst kan det väl vara kul med maskerad eller så, men det där med trick or treat kan vi väl ändå hoppa över? Min mamma får skura dörr och fönster varje år eftersom råa ägg kastas på huset. Kul? Man kan ju tycka att det är ungarna som kastar som skulle få sanera också!

Vi har varit förskonade från detta fenomen hemma hos oss. Tur är väl det för då skulle ungarna bli rädda på riktigt... Jag vill INTE skura bort ägg från fasaden!! Tror inte det är värt det för ungarna heller. Att få kasta ägg men att få ett brutet ben eller två på köpet... ;-)

1 kommentar:

C sa...

Nä, här hoppas jag också att vi slipper amerikanskt firande i dålig anda. När jag bodde i U-a kastade ungarna mjölvatten på fönsterrutorna. Gick inte ens att skrapa bort med rakblad! Så..låter som en gammal kärring, men NEJ TACK, låt mig få slippa Halloween!

Önskar er dock en alldeles jättebra All Helgonshelg!!