1 september 2009

Tillbaka i vardagen igen

Solen är borta och det är september. Betyder det att hösten är här nu? Jag längtar redan till nästa vår och sommar! Längtar också tills jag får ut en sväng på hästryggen. Blir inte ikväll heller, men ska dit och se om såret vid munnen läkt helt nu så att jag kan få rida på onsdag *håller tummarna*.

En dag på jobbet och vi halkade båda snabbt in i vardagslunken igen. Jobba, handla, hem och laga mat, nästan somna i soffan vid 21. Hmmm, semesterkänslan är som bortblåst! Konstigt förresten att man kan gå och lägga sig 21:30 för att man är dödstrött för att knappt orka vakna morgonen därpå?!?? Man har ju sovit fler timmar än under semestern, ändå är man inte pigg på morgonen.

Klantade mig imorse (ytterligare ett bevis på att jag är alldeles för trött om morgnarna…). Tyckte att det var lite kvalmigt i bilen så jag öppnade takluckan. Fine. Sen kom jag till en kurva och mitt i kurvan kommer det en vattenpöl infarandes genom takluckan. Rakt på mig. Jippi. Not.
Ja, ja…vaknade ju till i alla fall och det var ju bara vatten som torkade så småningom :-)

4 kommentarer:

C sa...

Det var väl tur att du fick en "dusch" imorse, så att du vaknade till:-)

G. sa...

Ja, fast den varma duschen var betydligt behagligare än kallduschen i bilen :-)

C sa...

Men den varma "vaknar" du inte utav:-)

G. sa...

Joooodå. I alla fall tillräckligt för att få upp ögonen :-)