5 september 2009

Hembesök

Idag har jag varit ute på en jättemysig ridsväng! Alldeles perfekt väder var det och K fick följa med hem och passa på att gå utan täcke några timmar. Tror att det uppskattades. Lika mycket uppskattades eksemtäcket lite senare på eftermiddagen när insekterna dök upp.

I stallet har det kommit 2 nya kattungar som ska hjälpa de andra 3 att fånga möss så småningom. Försökte ta lite kort på dem, men det var inte så lätt...
När jag kom in till dem kom de i full galopp och så fort jag satte mig på huk hade jag 2 katter i knäet. 2 katter har mååånga klor och jag kände mig lite som en nåldyna ;-)

Försökte att få med åtminstone huvudena och det tog ett tag innan jag lyckades. De rörde sig precis hela tiden och alla kort blev suddiga. Medan jag fotograferade den ena sysselsatte den andra sig med att försöka äta upp en knapp i min skjorta (se bild nedan). Otroligt sociala är de i alla fall!







1 kommentar:

C sa...

Mysigt med tissebäbisar:-)


Åh så skönt för K att få komma på hembesök och utan täcke till råga på allt:-)
Polera på nu!!! :-P