30 september 2009

I förbifarten

Idag är det en sån där dag igen. Man måste fundera över om man behöver gå på toa de närmaste 2 timmarna för i så fall måste man gå nu, omedelbart. Samma sak om man är hungrig och kommer vilja äta inom 2 timmar. Men det är klart…man hinner ju bara en sak, så det blir till att välja: mat eller toa? I övrigt är det labba, labba, labba som gäller. Kul, men jobbigt! Känns som en evighetslång dag detta. Tänkte att jag kanske kunde få kompledigt på fredag. Men näedå. Har saker jag måste in och göra då också. Inte mycket, men jag måste ändå in så då kan jag ju lika gärna jobba…

Hörde på radion att man skulle tvätta händerna tio gånger om dagen för att minska risken att smittas av svininfluensa. Då borde jag vara helt säker från att få den. Idag har jag tvättat händerna…säkert 30 gånger hittills. Nu beror ju inte det på någon extrem influensahypokondri utan snarare att jag måste tvätta händerna varje gång jag ska lämna labbet och in och dokumentera på datorn. Man vill ju inte kladda E.coli på tangenterna!!

2 kommentarer:

C sa...

Borde du inte få dubbel lön när du uppenbarligen verkar göra dubbelt jobb? :-)

G. sa...

Nej, det gör jag ju inte. Jag får helt enkelt vara lite kompledig när det passar. Jag får bara jobba 100%. Så blir det för mkt några dagar får jag jobba lite mindre andra dagar!