30 september 2009

Händelserik morgon

Vaknade 5 minuter före (!) väckarklockan. Ovant!
Körde nästan ihjäl en räv på vägen till jobbet. Han/hon stannade mitt på vägen och tittade rakt in i alla lysen. Smart... Inte förrän vid däckstjuten fick räven fart på benen. Jag vill inte köra på den... (nytvättad bil ju ;-) )

I stan såg jag två harar som lekte med varandra.
Insåg vilka som var vakna så tidigt en onsdagsmorgon: vilda djur, galen forskare på väg till sitt projekt (ja - jag) och cirkusfolk. Såg en hel karavan med cirkusbilar och släp. Alla andra människor verkade fortfarande sova. Det skulle jag önska att jag också gjorde...

3 kommentarer:

C sa...

Glöm inte bort att jag och puppis är vakna också!!;-)

G. sa...

Hahaha, ja just ja. Men er såg jag inte på vägen till jobbet :-) Är puppis vaken dygnet runt?!? Jobbig typ. Han måste väl sova NÅNTING?!

C sa...

Det var väl tur att du slapp panikbromsa ifall vi skulle gå omkring på vägen;-)
Jodå, visst händer det att han sover, men sällan synkat med tiden då jag skulle vilja sova:-P