2 september 2009

mitt i veckan

Igår hann jag med en kvällspromenad till och från stallet i det underbara vädret. Så himla skönt! Det lilla såret nära mungipan på hästen är nu helt läkt och jag får äntligen ut och rida igen :-)
Nu är det slut på minivilan! Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

Dagens irritationsmoment: cyklister - jag hatar cyklister. De vinglar kors och tvärs över vägen. Hålla sig på höger sida? Varför det när man kan ta upp hela vägen, eller till och med cykla på vänster (!) sida rakt mot mötande bil för att väja in framför min motorhuv några millimeter före... Hoppas halkan är här snart så de väljer att gå eller åka buss istället :-@

Dagens lunch: Lunch på stan :-)

Dagens höjdpunkt: inte kommit dit än - jag ska ju rida ikväll ;-)

Dagens väder: Mestadels regn, uppehåll runt lunch sen en sväng med skurar igen. Till kvällen kommer solen!

3 kommentarer:

C sa...

Vi har haft sol hela dagen, men bara för att jag skulle ut och rida nu, så regnar det på tvären! SUCK!

Cyklister ja. Samma visa varje år vid terminsstart i U-a. Alla dessa studenter, och ffa de som aldrig lärt sig att cykla! DET är någonting jag INTE saknar:-)

Kul att såret läkt nu! Härligt att du äntligen får rida! Njut och hoppas ni nu får sol som utlovat. Vet bara inte hur du ska lyckas rida med tummarna hållna?...;-)
kramiskramis

G. sa...

Hahaha, T2 vet du ;-)

C sa...

a-hhhaaaaaa:-)