1 april 2014

Redan april!

Är hemma idag också, men börjar kunna kraxa fram nåt ord ibland nu i alla fall. Emil tycker det är helskumt att jag inte kan prata utan bara väsa.
Man har ingen vidare pondus när man väser fram "ajaj" har jag insett...

Är i valet och kvalet om jag ska släpa mig till jobbet imorgon. Jag vill (börjar kännas pinsamt att vara hemma så mycket...), men jag vet inte om det är så smart när jag fortfarande är så hängig.
Harklar och hostar på nätterna så sover gör man ju inte så jättebra. Idag ska jag inte sova på dagen i alla fall. Ögonlocken hänger på trekvart så vi får väl se hur bra det går, men så är planen i alla fall.
Näsan rinner och orken är på långsemester verkar det som.

Ska ta mig ut och släppa hästarna på bete nu igen i alla fall. De har "inskolning". Fick gå 2 timmar i förrgår, 4 timmar igår och lite längre idag.
Igår var de längst bort i hagen när jag skulle hämta hem dem. Det i kombination med hängig matte... så jag tog fyrhjulingen och hade Kolbrúnn som handhäst. Latmaskvarning ;-)
Brellir vill ju inte vara ensam så han följer snällt med när vi tar oss hem.

Idag blir sandlådan klar här hemma. Så kul!! Då ska jag (ehh...Emil...) leka! ;-)
Har köpt spadar, hinkar, sandformar och bilar. Även en traktor med lastare och en lastbil med flak, men de kanske får vänta lite. Måste ju ha lite nytt skoj i sommar sen.

Måste hitta på någon middag till kvällen också. Svårt med inspirationen när aptiten är som bortblåst. Igår blev det fläskfilépasta från frysen. Inte bra att äta upp lunchlådor till middag... så idag måste vi (läs: jag) laga någonting. Men vad???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad ni drar på er sjukor :-/
Krya på dig!!!
kram /C

alilla sa...

Ja, det kan man lugnt säga... Magsjuk Emil och i natt har jag suttit med huvudet i en hink :-/ bläääää