28 april 2014

Öroninflammation

Idag har lillskrot varit ledsen och petat i öronen så jag ringde vårdcentralen och fick en tid ganska omgående. 2 timmar senare bara. Men det var låååånga 120 minuter när han var så ledsen :-/
En liten stund kunde vi ligga i sängen och titta på Bamse på min mobil och på vårdcentralen lekte han till och med lite i väntrummet.
Dubbelsidig öroninflammation blev diagnosen. Penicillin utskrivet men måste avvakta till imorgon. Får han feber eller mer (?) ont så ska vi ge penicillinet.
Efter Alvedon mådde han lite bättre och kunde leka lite hemma.

Jag fick ju skapligt dåligt samvete som hade släpat ut honom på en dryg timmes skogspromenad (han satt i vagnen) på morgonen... men han var ju småhängig men "pigg" då?!! Blev inte ledsen förrän jag la honom efter lunchen.

Han lyckades sova 45 min med början kl 15:30 igår... Så det var en trött kille som åt middag. Satt i mammas knä, åt 3 skedar och sedan somnade han i mitt knä och till och med snarkade. Stackars lillplutt!


Idag skulle gammelmorfar (min morfar alltså) ha fyllt 98. Synd att han aldrig fick träffa några barnbarnsbarn!
Jag hade världens bästa morfar som alltid hade tid med oss barnbarn och ofta var barnvakt. Man fick leka doktor och fläta hans (mycket korta) hår och gå till lekparken. Han lyssnade ofta på sport, gärna både på 2 olika radioapparater och tv:n samtidigt, men jag minns aldrig att han bad mig vara tyst så att han skulle höra ordentligt?
Synd att Emil aldrig fick lära känna SIN morfar... Att berätta om honom känns ju inte alls som samma sak :-(

Inga kommentarer: