25 mars 2014

Ett år och sju månader

Idag blev han 19 månader.
Känns som om han alltid varit hos oss, men ändå är det inte alls länge sen han var en liten plutt.
Nu är han stor kille som går omkring och hittar på bus mest hela tiden.
Han gillar att bläddra i böcker och tidningar, att leka med bilar och tåget som han fick av sina  sysslingar är fortfarande en storfavorit. Mamman och pappan pustar ut när batterierna emellanåt tar slut... Tut tut och pling pling och en massa olika melodier :-)

Hästar är också stora favoriter. Numera utbrister han även glatt "Hässar" när man passerar hästar i hagar med bilen... Imorse kom sambon ner med honom. Hej sa Emil till mig och log lite. Sen fick han syn på hästarna och glädjetjöt "hässar!". Man är ju inte överst på topplistan... ;-)
Katten är ju en annan storfavorit som han prövar tålamodet på. Han blir dragen i öronen/pälsen, klappad lite hårdhänt och ibland försöker han sätta sig/lägga sig på katten. Ibland får katten en bamsekram och ibland leker de med Emils leksaker (bollar, leksaker med snören etc). Tyvärr är vår katt lite för snäll så man måste vara med och passa så att man kan säga ifrån till Emil när inte katten gör det...

Själv är jag tillbaka på jobbet igen. Kul men JOBBIGT!! Jag är ju såååå himla trött och blir inte bättre av jobbandet. Somnar numera kl 21 om kvällarna så det är inte mycket fritid alls om kvällarna.
Hoppas det blir bättre när järnvärdena stiger (känns som det inte stigit än, men jag blöder väl ut mer järn än jag hinner knapra i mig tabletter). Längtar efter att få känna mig pigg någon gång. Åtminstone när man vaknar. Minns knappt den känslan :-S

Inga kommentarer: