29 april 2014

Vab igen

Jaha, vab-dag nummer 2 då. 39,1 graders feber och start med penicillinkur.
Stackars Emil... jag minns FORTFARANDE hur äckligt det var med penicillinet mot öroninflammation. Jag hade ju det rätt ofta som barn och minns både smaken på medicinen och hur ont det gjorde när det värkte i örat.

Min lilla hjälte svalde all sin medicin efter mycket trugande och övertalning från mamman.
Han grimaserade och drack totalt drygt 2 dl vatten mellan alla medicinklunkarna. När det var 2-3 ml kvar att truga i så lovade jag att han skulle få ett kex om han bara tog den sista medicinen. Det funkade *puh*. Nu ska det bara trugas i 14 doser till. Ser inte fram emot det! Hoppas det går lika bra som första dosen.

Emil sov ända till 7:30 imorse så han behövde nog verkligen sova. Synd bara att mamman vaknade 5:20 och inte kunde somna om :-/
Men jag fick ju äta frukost i lugn och ro i alla fall. Alltid något!



Inga kommentarer: