22 april 2014

Vardag igen

Så var det slut på långhelgen och vardag igen då.
Tillbaka på jobbet. Nästan lite skönt. Man får ju göra saker i fred här ;-)
Påsken har varit ganska lång och helt underbar!
På påskafton åt vi påskbuffé med svärföräldrarna ute på altanen i finvädret.
På påskdagen och igår hann vi med att ligga på solsängarna medan Emil sov. Såååå skönt!
På påskdagens kväll såg jag eventuellt en varg också. Kolan och jag försökte smyga oss närmare för att se lite bättre, men då flydde den över en stor åker och in i skogen. På påskafton såg folk vargen 3 km hemifrån oss, så helt otroligt är det ju inte att det skulle vara samma varg.

Brellirs sår ser fint ut. Hoppas att det läker ihop snabbt nu. Han har fått vila hela helgen.
Har lite beslutsångest om jag ska få hovslagaren att slå på tappskon eller om jag helt enkelt ska rycka av de andra tre... Han ska få gå barfota nu en skoperiod i alla fall. Tror att hans hovar mår bra av det och så kanske skorna sitter lite bättre nästa gång.
Kolbrúnn har fått röra lite på fläsket i helgen i alla fall. Stel (som vanligt) efter den ofrivilliga vilan på över 2 veckor när jag var sjuk. Men det brukar bli bättre när man ridit några gånger.

Emils ordförråd (även om han helst av allt säger "nej", "näää" eller "nejje"):
Mamma
Pappa
Titta
Där
Jen (igen)
Hässarna (hästarna)
Kucko (katten heter Pucko...)
Baba (babblarna, små figurer med 2 egna låtar på youtube)

I övrigt babblar han massor, men inget som man förstår :-)

Inga kommentarer: