7 februari 2014

Vagnar och hästar - fast inte tillsammans :-)

Vagnar. Varför måste folk ha så många vagnar?!
Ett barn - en vagn, kanske en enklare sittvagn också. I min värld.
Flertalet familjer har mååånga vagnar under barnets uppväxt. Varför då? Lyckas man inte välja någon man gillar, eller är det hippt att ha en ny vagn lite nu och då?
Jag vet vad jag vill ha, så vi köpte en sån och jag har varit nöjd från dag ett med den och vill absolut inte byta.
Nu har vi visserligen två vagnar, för vi fick syrrans gamla som var tänkt att ställa kvar på dagis som sovvagn. Det här dagiset vi fick nu måste man ta dit och hem vagnen varje dag, så vi hade ju klarat oss med en men så var det inte på det dagiset vi ursprungligen fick plats på (det dagiset som lades ner). Himla smidigt för nu ligger åkpåsen i den och är färdig med selen inuti åkpåsen, så när vi ska ut hemma och han är påklädd tar vi helt enkelt den nya vagnen och man slipper krånglet med åkpåsen :-)
Ja, folk får ju göra som de vill såklart. För mig är dock valet rätt enkelt. Skönt det!
Kanske samma anledning varför vissa köper otroligt mycket kläder hela tiden, byter bil stup i kvarten eller byter flickvänner på löpande rad... Jag hör nog inte dit jag som har mina djur tills de dör, bilarna tills de skrotas och kläderna tills de är trasiga. ;-)

Igår hann jag med att rida båda hästarna i paddocken. Eller hann och hann... blev ju ingen kväll inomhus direkt, bara in och duscha och krypa direkt ner i sängen efteråt. Men red båda eftersom de förvarnat om regn ikväll och i helgen. Blä! Hoppas det snöar istället!!!
Imorgon har jag massor av saker jag vill hinna göra - både med och utan Emil.
Måla i blivande kontoret är högst olämpligt att göra när Emil tittar på (man vill ju inte visa hur han kan göra sen på sina nytapetserade väggar...). Hästarna skötte sig i alla fall suveränt! Båda två. Kul!!
Tänk att just jag har världens 2 bästa hästar!!! :-D

Inga kommentarer: