14 februari 2014

Äntligen fredag!

Den här helgen får nog bli lugn. Mycket lugnare än förra helgen. Mindre slakthuskänsla önskas... (det önskemålet lär ju infrias i alla fall).
Känner mig som en zombie och funderar på om man kanske måste kolla järnvärdena igen? Kanske har sjunkit sen förra helgen? Är vimmelkantig och snurrig, trött som jag vet inte vad, blir flåsig av att gå i trappor/backar, orkar knappt hålla ögonen öppna och känner att jag nästan sluddrar ibland när jag pratar :-/ Fattar inte varför de inte boostade med en järnspruta på sjukan?

Chefen tyckte jag ska ta ut lite semester, men nääää. Vill ju inte offra dyrbara semesterdagar nu när det är sånt här skitväder. ;-) Semester ska man ju ha på våren/sommaren så man kan njuta ordentligt av dem!

Hästarna har knappt fått någon TLC på hela veckan. Jag har mockat och tagit in dem vid skitväder, men mer än så har jag inte orkat. Hoppas ha lite mer ork nästa vecka. Igår stod de och bevakade stalldörren och så fort jag öppnade den sprang de in i boxarna. Tror att de längtade in ;-)
Var riktigt skitväder med snöblandat regn och runt noll grader. Sämsta tänkbara väder...

Emil är hemma med sin pappa idag också. Envis förkylning som vägrar släppa taget :-(
Varför kan inte folk hålla sina sjuka ungar hemma?!? Blir så irriterad på de som lämnar sina barn dyngförkylda på dagis så de kan kladda på Emils händer som han sen gnuggar ögonen med och vips så är han sjuk igen... Blä. Sen är det taskigt mot ungarna att behöva vara på dagis när de är sjuka tycker jag. Har man barn får man väl ta hand om dem när de inte mår bra, eller???
Många vab-dagar blir det.

Inga kommentarer: