18 februari 2014

Frustration

Alltså...folk som inte kan PLANERA gör mig TOKIG!!
Den här gången är det jobbet.
Om man ber om min hjälp, men inte svarar när jag undrar mer specifikt vad det är jag ska göra.
Tid bestäms, men tydligen är det inte så viktigt.
Att sen resten av min tidsplanering för dagen spricker, det bryr sig ingen om.
Gaaaah.

Borde väl inte bry mig för jag får ju lön vare sig jag är effektiv på jobbet eller ineffektiv. Fast jag föredrar att vara effektiv.

Nu till någonting trevligare. Det är sol idag IGEN! 2 dagar i rad! Nästan så att man tror att man drömmer. Idag ska jag ta mig en lunchpromenad. Blir ingen rask promenad, men är ju rätt skönt att bara strosa runt lite, byta miljö en stund och komma ifrån jobbet.
Det ingår ju faktiskt en friskvårdstimme i veckan där man kan ta t.ex. promenader under arbetstid, vilket jag väldigt sällan utnyttjar. Men idag ska jag banne mig ut i solen :-)

Sen om vår forskarkollega från Danmark får vänta en stund är ju inte mitt problem...
Han passade ju inte tiden imorse plus att när han väl dök upp så ville han senarelägga försöket så då har jag inga större problem med att ta mig en lunchpromenad.
Synd att man inte kan ta sig en ridtur, det hade varit ännu trevligare :-D

Uppdatering: Det blev en lunchpromenad! Kallt i luften, men härligt med sol :-)

Inga kommentarer: