19 februari 2014

Man tror ju knappt att det är sant?!

Det är SOL idag IGEN!!!! :-D
Kallt är det också.
Sambon jublade måttligt när jag ringde honom och meddelade att det ÄNTLIGEN var påfruset igår.
Så det första vi gjorde (ok, Emil fick äta mat först, men sen) var att gå ut och packa nästan 4 kbm ved som sambon körde in medan jag nattade Emil. Det var verkligen välbehövligt för pallarna inne var så gott som tomma. Går ju inte att köra in om det är lerigt för traktorn trycker sönder så mycket då.
Skönt - nu klarar vi oss förhoppningsvis resten av säsongen och kan köra in mer när det torkat upp i vår/sommar.

Är det fruset ikväll också ska jag rida i paddocken. Håller tummarna för det :-)
Var 6 minus imorse, så det finns hopp! Hörde rykten om ev snö också. Väldigt trevligt i så fall så det blir lite ljusare igen.
Nu börjar det ljusna redan när jag åker hemifrån om morgnarna och det är näääästan ljust när jag kommer hem. Det är i alla fall inte kolsvart.

Lämnade en glad liten skit på dagis (förskola, ja ja jag SKA öva på att säga förskola och inte dagis). Han kröp snällt upp i Emelies famn efter att jag fått två bamsekramar, sen flinade han från öra till öra och vinkade glatt åt mig när jag sa hejdå och vinkade och gick.
En bra morgon även fast ögonlocken hänger på trekvart :-)

Igår hände något historiskt. Emil tog sina 4-5 första steg utan att hålla i sig och utan att vingla (och utan att ha vare sig mamma eller pappa i närheten... :'-( ). Det var på förskolan. Han står ju stadigt när han väl ställer sig upp och när han går behöver han bara hålla handen, han hänger inte i den och så. Så nu går han snart alldeles själv. Innan har han ju bara gått 2 steg mellan stolen och barnstolen och då lite vingligt och osäkert. Nu gick han tydligen rätt stadigt :-) Skönt det! Att han inte gick vid 6 månader som jag läste om i tidningen häromdagen. Då har de ju noll koll. Bara jobbigt om han skulle gått så tidigt. Nu har han ju mycket mer koll på saker och ting. Trappan är han också en hejare på att bemästra än så länge. Upp några (ca 4-5) trappsteg, och så ner igen på samma sätt. Vi har ingen grind i hallen utan han får lära sig gå i trappan. Han ska ju i alla fall lära sig det så småningom! Han verkar ju ha förstånd nog att inte göra saker som han inte klarar av (eller hmm, nåja, ibland i alla fall ;-) ).

Inga kommentarer: