5 februari 2014

Gårdagens och dagens...

...höjdpunkter.
Igår: Jag tycker att JAG var trött igår, men tror att jag blev slagen av sambon.
Han hällde upp vatten från blomkannan istället för från vattenkannan i sitt glas igår kväll.
Blomkannan stod på vardagsrumsbordet då den för närvarande är hemlös eftersom vi håller på och renoverar i det rum den brukar stå. Så sambon tog den, hällde upp i glaset snyggt och prydligt (ska kanske tillägga att jag tittade på utan att se något fel) tills han började fnissa och kom på sig själv (tack och lov innan han drack av vattnet!).

Idag: Jag tänkte mig inte för när vi kom fram till dagis (ok då, förskolan) idag. Gick runt, lutade mig in i bilen för att knäppa loss Emils bilbälte samtidigt som jag avslutade telefonsamtalet med sambon (headset till mobilen gör att man lätt kan prata telefon och göra annat samtidigt). Så jag säger hejdå samtidigt som jag knäpper loss bältet. Emils min förändrades från glad till halvöppen mun och stooora ögon. Hahaha, han trodde jag sa hejdå till honom... Så tokigt det kan bli! Så jag fick snabbt förklara att det inte var hejdå till HONOM. :-D


Är onsdag idag men jag är lika trött som om det vore fredagkväll... så det kan nog hända fler roliga saker med lite tur :-)

Inga kommentarer: