8 november 2013

Tjuvstart

Jag har god lust att tjuvstarta det här med adventsbelysning. Det är ju så mörkt och regnigt hela tiden.
Kommer förmodligen att tjuvstarta nere i sadelkammaren snart och hänga upp julstjärnan.
(För den som upprörs över energislöseri etc så är det LED-lampa och den drar otroligt lite ström!)
Inne får jag kanske hålla fingrarna i styr ett litet tag till. Orkar inte vänta ända till första advent där heller, men kanske inte riktigt än.
Är kluven till om Emil ska få ha någon stjärna/ljusstake i sitt rum. I så fall måste den släckas varje kväll för han sover ju som bäst när det är kolsvart i rummet. Fast han måste ju få ha lite julfint han också!

Snart är det dags att börja förbereda inför julbordet och baka och göra julgodis. Jag har samlat på mig en massa recept så får vi se hur mycket jag hinner med. Vill ju inte lägga alltför mycket tid på sånt när Emil är vaken, så det mesta ska göras när han sover middag eller har lagt sig för natten.
Längtar så till alla mina lediga dagar i december. Förmodligen kommer det bara rassla till så har dagarna passerat. Det brukar ju vara så. Men just nu känns det TOPPEN att få lite långledighet :-)

11 arbetsdagar kvar efter idag!

Inga kommentarer: