20 november 2013

Äntligen minusgrader hela dagen!!

Idag är det ingen vanlig dag, för det är svärfars 75-årsdag!
GRATTIS!!!
Sambon är i väg och firar honom. Inga respektive fick följa med så det blev inget firande för min och lillens del. Vi är hemma och jag sitter vid datorn en liten liten stund medan Emil röjer loss i datorrummet...
Idag var det ÄNTLIGEN minusgrader hela dagen. Äntligen!!
Passade på att rida i paddocken när Emil sov middag (och sambon sov i soffan så nä, Emil var inte alls själv där inne i huset!). Så kul och de här minusgraderna har jag väntat LÄNGE på!

Ikväll kommer hovslagaren och slår på Brellirs tappsko så att jag äntligen kan sätta igång honom också. Har letat i hagen i 2 dagar. Både jag och sambon. Skon är borta?!? Den finns bara inte. Lite småsurt för det var en sprillans ny sko med 4 sprillans nya broddar. Den satt på mindre än 1,5 dygn...
Nåja, bara att gilla läget.
Hunnit med en promenad med Emil i vagnen också, vi skyndade oss mellan mellanmålet och Emils middag. Det blir ju mörkt så himla fort! Men 45 min hann vi vara ute i alla fall. Skönt med lite friskluft! Kallt ute, men vindstilla så det var rätt ok ändå :-)

Nu är det snart baddags. Ja, inte för mig men för Emil. En av hans favoritsysslor!

Inga kommentarer: