7 november 2013

Måndag (torsdag) och busspremiär igår

Sambon tyckte det var sååå skönt med fredag igår och retades med mig som skulle jobba idag. Men då kontrade jag med att jag har ju bara 13 arbetsdagar kvar i år, så jag betar gärna av 5 till så är det bara 8 kvar sen ;-) Då försvann hans muntra flin... hehe. Mohaha. 1-0 till mig :-P

Hade en heldag med mamma igår och tillbringade sedan några timmar hemma hos mormor. Emil var överallt. Lite osams blev vi, för man får ju faktiskt inte dunka på tv:n, smälla in glasdörren i väggen osv. Han brås då inte på mig i alla fall! När jag var liten så gjorde jag inget sånt alls. Pillade inte på prydnadssaker och skivor och sådant. Emil han pillar på ALLT han når. Säger mamma eller pappa ajaj så provar han att pilla med andra handen istället. Som om nu det skulle vara mer tillåtet?!? ;-)

Vi åkte buss för första gången i Emils liv också. Småtråkigt tyckte han. Man fick ju inte ner på golvet och kolla runt... Det slutade med att jag fick börja busa med honom när han ledsnade så alla på bussen fick stå ut med en unge som gjorde glädjetjut. Men jag tänkte att det var ju ändå bättre än hans gnäll/skrik som var nära där ett tag...
Vi slapp gå av och ta nästa buss i alla fall ;-)
Det var min plan B.

Hästarna kommer fortfarande in varje kväll. Fryser det bara på så ska jag ha dem ute lite mer igen. Men som det är nu känns det bra att de får komma in och har möjligheten att ligga ner och vila någonstans där det är torrt. Jag saknar verkligen minusgrader och lite snö nu!!!
Regn regn regn, nästan varenda dag (inte igår tack och lov!) och det blir mörkare och mörkare ute.

Inne har det ljusnat i alla fall. Vardagsrummet är tapetserat i omgångar (reparationstapet + vanlig tapet) och golvlister är uppe. Nu är det bara taklister och bården som ska upp. Det blir i helgen. Så skönt att äntligen få klart vardagsrummet. Hoppas hinna rida då också. Nu är det ju ingen större vits att ens försöka efter jobbet. Är kolsvart ute om kvällarna. Snö och månljus efterlyses!!!

Inga kommentarer: