22 november 2013

Om att vara omtyckt

Där hemma finns någon som skiner som en sol när man kommer hem. Han vill genast byta famn till den som nyss kommit hem.
Igår utökade han det hela med att efter kvällsmaten ville han inte bli upplyft av sambon från sin stol. Men när jag sträckte fram mina händer så sträckte han sina armar mot mig. :-)
Klart att mamma är bäst ;-) :-P Nädå, när sambon har jobbat får han samma behandling.

Ridlusten var obefintlig igår kväll eftersom det var både plusgrader och regn. GE MIG VINTER! NU!!

Handlade lite saker till julmaten igår. Ska börja förbereda lite smått redan nu. Skönt med sånt man kan laga och ha i frysen ett tag!!

Vi har långsamt smygökat julpyntandet där hemma. Började lite smått med 3 stakar i magasinet, sen även julstjärnan i stallet, julstjärnan i drängstugan och nu har vi även julgardiner inne, ljusstake i köket och julstjärna i vardagsrummet. Lite för tidigt, jag vet! Men nu är det snart bara en vecka kvar. Det är ju så mörkt och trist ute så jag tycker att man FÅR tjuvstarta. Vad grannarna tycker har jag ingen aning om. De får väl tycka att vi är galna då. Jag tycker att det är mysigt!

Nu är autoklaven snart klar och jag ska fortsätta. HUNGRIG. Snart är det lunch i alla fall, vilken himla tur! :-)

Inga kommentarer: