25 november 2013

Helgen som bara försvann

I lördags var jag hos mina syskonbarn och spelade spel. Jättekul! Att spela spel är ju inte sambons favoritsysselsättning så vi gör nästan aldrig det. Så i lördags spelade vi i flera timmar. :-)

I söndags kom jag inte hem förrän vid lunch. Hann rida en häst ut i skogen i fina vintervädret. Sol och minusgrader, fast runt nollan så det var ganska rått i luften. Sen julmatsförberedelser. Gjorde Janssons frestelse som ska få bo i frysen till jul. Skönt att kunna förbereda lite i god tid så att man slipper stressa dagarna innan julafton!
På kvällen red jag andra hästen i paddocken. Han har ju haft en tappsko så han fick fyra veckors semester istället för tre som gammelhästen fick. Men nu är han igång igen. Kändes rätt fin ändå när jag ridit en stund. Skönt! Han är verkligen rolig att jobba med!!

Imorse vaknade jag med halsont. Blä! Hoppas det går över snabbt och inte blir värre!! Har inte tid att vara sjuk.
Har bara 6 arbetsdagar kvar och massor att hinna göra innan de är slut. Ska hem och lägga mig tidigt ikväll tror jag. Försöka sova bort bacillerna.

Nu är det dags att springa till autoklaven igen. Back to work!

Inga kommentarer: