13 november 2013

FREDAG!! Eller tja, onsdag för de flesta ;-)

Jag har samlat lite novembertankar här.

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det mormors födelsedag!!
GRATTIS!!!
Ska på 91-årskalas efter jobbet :-)

På jobbet rullar allt på som vanligt. Dystra besked på inskickade ansökningar om pengar. Jag känner väl lite att jag valde rätt när jag valde bort forskarkarriären. Nu slipper jag gå hem och oroa mig för att jag inte har något jobb framöver. Visserligen är jag ju inte säker på min arbetsposition heller, men jag slipper i alla fall magsår just nu. Jag kan inte påverka ekonomin för mitt arbete (på gott och ont naturligtvis, men just nu känns det riktigt bra.) Jag är inte avundsjuk på våra forskare! (Även om jag ibland kan sakna friheten och forskningen.)

Vissa dagar kan jag känna att jag kanske valt ett jobb där jag inte får använda min kompetens, men andra dagar känns det bra att ha ett jobb att gå till och kunna gå hem när arbetsdagen är slut och inte behöva fundera på arbetet mer förrän jag är där nästa morgon igen. Hade jag valt annorlunda om jag fick välja om? Vissa saker kanske, men jag ångrar inte att jag disputerat. Lärt mig kritiskt tänkande, att söka efter rätt svar, att ifrågasätta och fortsätta söka information. Att inte ge upp.
Ångrar heller inte att jag inte fortsatt som forskare. Har ideer om vad jag skulle vilja göra i framtiden, men ingenting spikat. Sånt där kan ju ändras med tiden, så jag avslöjar ingenting här och nu :-)

Inga kommentarer: