10 oktober 2013

Om att säga vad man tycker...

Sambon peppar och tycker jag ska säga vad jag tänker åt folk.

Idag på ICA utspelades följande:
Jag stod med kundvagnen vid barnmaten. Parkerade den närmast hyllan med efterrätter/mellanmål. Gick och hämtade 2 matburkar, ställde mig vid vagnen (inte bredvid) och självscannade.
Då kommer en mamma med en son och en stor kundvagn. Hon tittar på mig, säger ursäkta med störigt tonfall varpå hon kör på mig!
Jag tittade bara frågande på henne, så hon backade och svängde vagnen och körde förbi min vagn med god marginal.

Det jag hade på tungan var: Du kanske ska putsa glasögonen eller har du inga ögon bakom glasen? Men - som vanligt - sa jag inget.
Sambon peppar och tycker jag ska säga det nästa gång ;-) Å visst skulle det vara lite befriande :-D

Inga kommentarer: