28 oktober 2013

Intryck, trötthet och lite häst

Ibland stämmer första intrycket av folk så klockrent, ibland inte alls.
Folk kan kännas jättetrevliga, falska, skvallriga, genomärliga mm. Ganska ofta stämmer ju den där första känslan. Det tycker jag är lite häftigt!
Fast man vet aldrig helt säkert. Ibland ändras uppfattningen (både åt det positiva hållet och åt det negativa hållet) när man träffar personen lite mer. Men ganska ofta stämmer ju den där första magkänslan!

Jag tycker oftare att det är lättare att läsa av t.ex. hästarna rätt. Men så är de heller inte falska och inställsamma utan de är bara sig själva hela tiden. De gör sig ju inte till. Är det en häst jag inte gillar så stämmer det oftast även när jag umgås mer med den.
Det var ju lite det som var grejen med Brellir. Han var den första jag provred som jag kände var rolig att rida. Han och jag är inte 100% rätt kombination, men han är himla trevlig och så just det här att han är så rolig att rida. Lyhörd och alltid gör han sitt bästa för att göra rätt. Det gör att han är en otroligt rolig ridhäst!

Idag går ögonen i kors. Sovit rätt dåligt. Kan inte skylla på Emil heller för han har sovit som en stock hela natten. Det här med vintertid har passerat rätt obemärkt för hans del. Han kroknar lite tidigare om kvällarna och vaknar aningen tidigare på morgonen. Men snart är vi tillbaka i gamla spår igen. Långsamt får han vara vaken lite lite senare varje kväll. En hel timme på en gång är lite mycket, så vi tar det i små etapper.
3 dagar kvar nu (2,5), sen är det hemmadagar. Ska bli riktigt skönt, även om det står en hel del renovering på schemat. Kruxet blir att få tid till tapetsering utan att Emil blir alltför mycket lidande av det. Vi behöver ju tapetsera båda två tillsammans. Inte ofta jag vill ha barnvakt, men för Emils skull vore det bra om någon annan kunde sitta på golvet och leka med honom... Jaja, det löser sig nog. Vi får väl köra någon kväll/natt annars, när lilltrollet har gått och lagt sig :-)
Hade en ambitiös plan att renovera nu på vardagskvällarna, men ikväll vete sjutton. Jag är ju redan helt färdig :-S Kanske att det kan bli lite målning ikväll, men mer än så blir det nog inte.

Inga kommentarer: