2 oktober 2013

Onsdag. Fredag. Onsdag. Fredag. Onsdagsfredag?!

Idag är det fredag! Fast onsdag. Förvirrande :-)
Jag har fredag för jag är ju hemma med Emil imorgon. Fast egentligen är det ju onsdag.
Idag hade jag 3 väckarklockor (för säkerhetsskull). Men jag vaknade av den första. Så idag kom jag i tid till jobbet i alla fall.

Igår kom sambon och Emil förbi på mitt jobb och värmde Emils middag. Sen gjorde vi sällskap på ICA på hemvägen. Vad mycket fortare det går att handla när man är 2!
På hemvägen sen blev det kappkörning... (jo, för vi är ju väldigt vuxna... :-/ )
Jag är lite rädd att jag började för jag satsade med gamla bettan och körde om sambon, som hade piggbilen med turbo (och Emil i baksätet...).
Sen när vi var en mil hemifrån, tog sambon höger och skulle köra om mig på det sättet. Jag åkte rakt fram på småvägarna. Hans väg är aningen längre men bredare och bättre så han tänkte att han kunde köra fortare än jag.
Tji fick han!!! Jag tog det lugnt förbi lilla byn, men sen på sträckorna över åkern...då fick lilla bettan gå som ett spjut, för att sen lugna ner mig när jag kom till nästa ställe med hus. Sen körde jag 40 km/h på grusvägen en bra bit innan en förvånad sambo dök upp! Han trodde ju att han skulle hinna före mig. Haha!! Fast jag hade givetvis inte kört så med Emil i bilen, men nu var det inte JAG som hade det.
Sa jag att jag vann? :-P

Hästarna fick sova inne i natt igen. Imorse tog jag dem på sängen. Kolan låg ner och sov. :-)

Inga kommentarer: