23 december 2012

Da'n före doppareda'n

Jaha, vad hände med julstressen??
Julklapparna klara sen flera veckor (kanske beroende på att vi inte hade råd att köpa så många i år... eller så berodde det på att jag var hemma och hittade nästan alla klappar på internet :-) ).
Granen klädd sen drygt en vecka tillbaka.
Köttbullar gjorda i torsdags.
Sillen inlagd igår.
Janssons frestelse står i ugnen nu.

Sen är allt klart. KLART. Bara att sitta och njuta och ta det lugnt ikväll. Har väl aldrig någonsin hänt förut ;-)
Ja, såklart ska ju potatis och ägg kokas imorgon, men allt annat är klart.

Tog mig en rejäl promenad idag. Hagen runt. Trodde sambons ögon skulle ploppa ur när jag sa att jag skulle gå och kolla stängseltråden. Sen fattade han att jag menade vinterhagen och inte hela sommarhagen :-D
Ja, sommarhagen...då hade jag nog dött längs vägen. Det räckte gott med vinterhagen. Sjönk ner till knäna på vissa ställen!
Hästarna kom farande och tyckte att det var jättespännande. Energi har de ingen brist på! Galopp i snön... Själv blev jag skapligt varm.

Emil får inga inslagna klappar av oss i år, men han har ju nyligen fått ett lammskinn, en babygunga och bitleksaker man kan stoppa i frysen så att det bedövar lite sen när han får tänder. Det får vara hans "julklappar" i år. Han är ju ändå för liten för att förstå det här med paket.
Nästa år kommer han ju gilla paket, men mest bry sig om papper och snören. Inte förrän året därpå kanske han uppskattar vad som finns INUTI paketet :-)
Så jag har inte så dåligt samvete faktiskt. Han kommer få både mat och gos imorgon så det kommer ju inte gå någon nöd på honom.
Mamman kommer däremot att få mååånga paket att öppna för Emil har fått massor av paket från olika håll :-) Vilken TUR att mamman älskar att öppna paket och att inte pappan gör det också :-D


Inga kommentarer: